#9013
User AvatarAnne Marit
Keymaster

Hei!
Beklager seint svar. Jeg har ikke fått varsel om disse spørsmålene. Forumet her på hjemmesida mi er helt nytt, så da blir det noen barnesykdommer selv om jeg trodde jeg hadde dobbeltsjekka alt.

Som det stod i bekreftelsesmailen så har man tilgang til videoer/tekst i tre måneder. Det skal ikke forsvinne selv om man trykker fullfør. Hvis det gjør det, gi beskjed. Det gjorde hvertfall ikke det når jeg og mine ambassadører prøvekjørte kurset.

Jeg har ikke noe veiledning annet enn å svare på relevante spørsmål for kurset her på dette forumet. Jeg prøvde i starten å ha kurset på Facebook å være ganske tilgjengelig, men det slo ikke an. Derfor jeg har endra format. Folk liker tydeligvis å gjøre ting i sitt eget tempo osv.

Hvor ofte og hvor mye står det om i kurset. På “slide” 3. Hvor fort ting tar er veldig individuelt. Det finnes dessverre ikke noe fasitsvar på det.

Man trenger i utgangspunktet ingen spesifikk oppvarming før øvelsene på balansedisker. Det kommer helt an på grunnkondisjonen til hunden og om den har noen skader/problematikk.
Jeg pleier å bruke balansediskøvelsene som oppvarming før jeg tar for meg de andre øvelsene som krever mer.

Hvis hun har artrose i lenderyggen så ville jeg vært litt forsiktig med øvelsene som er mye i vinkel har stor høydeforskjell – altså hvor bakparten er nederst og får mest vekt på seg. Hvis hun er ukomfortabel på peanuten så prøv med en luftmadrass (om du har) istedenfor. Det er litt lettere for kroppen.

Jeg har ingen kavaletti-øvelser med i dette kurset. Det er muligens det kommer et eget kavalettikurs hvor jeg vil ta opp ulike øvelser man kan gjøre med det.
Hvor høyt kommer litt an på type hund/kroppstype. Ville startet ganske lavt for å lære hunden øvelsen først. Man kan i noen tilfeller gå over hasehøyde, men som sagt, det kommer an på hunden. Det som er det viktigste er å finne riktig avstand mellom kavalettiene.