#9009
User AvatarOona Bruun
Participant

Hei!

Her har det ikke vært mye liv. Trodde vi skulle bli veiledet litt fra starten, men jeg har nok misforstått.

Men uansett. Jeg har ett par spørsmål.
Først- når man har gått igjennom all tekst og filmene- hva skjer når man trykker “fullfør kurset”? Ting forsvinner ikke liksom?

Trenger man noen oppvarming før man begynner på de enkleste øvelsene? Eller anser man de som oppvarming før man evnt går over på de andre mer krevende øvelsene?

Hvor effektivt er slik trening- dvs hvor mye/ofte/ lenge skal man trene for at man kan se/kjenne/måle forbedring i hundens muskler (de man KAN kjenne/se da selvsagt)

Jeg har litt ulike hunder- men den eldste er 12år i dag. Hun er i ok form, og er klar og våken, men musklene er ikke hva de engang var. Hun er litt stiv og støl og har artrose i ryggen, men får jevnlig massasje og laserbehandling (av meg selv som er utdannet massør og laserterapaut) så hun vil gjerne være med på øvelsene hun også.
Er det noe spesielt du synes jeg burde tenke på når det gjelder henne? Jeg er selvsagt ekstra påpasselig når jeg trener henne, så det er trygt og sikkert, og har ikke hatt hele henne opp på peanut’n nå- hun er ikke så særlig glad i den, og etter vi fikk fitbone så synes jeg forsåvidt det holder for henne, men slik utenom sunn fornuft, så er det noe mer jeg bør tenke på?

Om man skal trene på kjegler uten å hoppe- men bare trave, hvor høyt skal det være? Har hørt at hase høyde skal være passe? Stemmer det?

Ha en fin kveld
Vh
Oona